
Àrea d'identificació
Codi de referència
Títol
Data(es)
- 1889 (Creació)
Nivell de descripció
Unitat documental composta
Volum i suport
40 particel·les, 31 x 22 cm
Àrea de context
Nom del productor
Història biogràfica
Isaac Albéniz i Pascual, va néixer a Camprodon el 29 de maig de 1860 i va morir el 18 de maig de 1909 a Cambo-les Bains (França).
Va ser un compositor i intèrpret de piano català de renom internacional. Va escriure obres per a piano, sis òperes (més una d'inacabada i tres d'esbossades) i més de dues dotzenes de cançons, així com diversos temes orquestrals i de cambra. La península Ibèrica i els seus paisatges foren per a ell font d'inspiració inexhaurible.
Albéniz va morir relativament jove, als 49 anys, però la seva vida va ser intensa i va estar marcada per un constant anar i venir entre nombroses ciutats. Aquest caràcter obert, plural i divers, es reflecteix en les seves amistats, entre les quals destaca la de Fernández Arbós, Granados, Dukas i els pintors modernistes Ramon Casas o Santiago Rusiñol.
Gràcies als seus esforços com a empresari, director, pianista i compositor, es convertí en el primer músic català que aconseguí fama internacional. La seva música per a piano, sobretot la col·lecció de poemes simfònics Iberia, va ampliar el camp tímbric del piano i la seva expressivitat.
Institució arxivística
Història arxivística
Origen de l'ingrés o de la transferència
Àrea de contingut i estructura
Abast i contingut
[compositor]: Albéniz, Isaac; [instruments]: 5 vl1, 5 vl2, 2 va, 2 vc, 2 cb, 1 violon y bajo, 2 fl + pic, 2 ob, 2 cl, 3 fg, 4 tr, 2 crn, 3 trb, 1 figle, 1 arp, perc (bombo/timpani/triangle).
Les particel·les de cada instrument estan numerades.
Valoració, destrucció i programació
Ingressos
Sistema d'organització
Àrea de condicions d'accés i ús
Condicions d'accés
Condicions de reproducció
Idioma del material
- espanyol
Escriptura dels documents
Nota sobre les llengües i escriptures
Característiques físiques i requeriments tècnics
Textual - Manuscrit per copista
Instruments de descripció
Instrument de descripció generat
Àrea de documentació relacionada
Existència i localització dels originals
Existència i localització de reproduccions
Unitats de descripció relacionades
Àrea de notes
Nota
Inclou les següents parts: n.1 (?), n.2 Idilio, n.3 Serenata, i n.4 Final-baile campestre.
Nota
A la particel·la de violí 1 número 1, inscripció amb tinta, hològrafa d'Isaac Albéniz: "Nº1/Fete vilagoisse catalane".
Nota
A la particel·la de violí 1 número 4, inscripcions a llapis: "Percy [?] 1me violon des Concerts "Albeniz" Londres/Concert du 25 avril 1889 à la Salle Érard/donné par/Charles Lemoine Hyppolite Desland/1ers violons des Concerts Colonne/souhaitent le bonjour aux camarades de là bas".
Nota
A la particel·la de violí 2 número 1, inscripció a llapis: "1er atril".
Nota
A la particel·la de flauta 1, inscripció llapis a la portada: "Gonzalez comedia marzo 1889".
Identificador(s) altenatiu
Punts d'accés
Punts d'accés per matèria
Punts d'accés per autoritat
Punts d'accés de gènere
Àrea de control de la descripció
Identificador de la descripció
Identificador de la institució
Regles o convencions
Mètode de descripció del Sistema AIDA; Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC), 2007; ISAD(G), 2nd ed. Consell Internacional d'Arxius
Estat d'elaboració
Revised
Nivell de detall
Partial
Dates de creació revisió eliminació
oct-16
Idioma(es)
- català
Escriptura(es)
- llatí
Fonts
metadades de Objecte digital
Latitud
Longitud
Tipus de suport
Imatge
tipus Mime
image/jpeg