Àrea d'identificació
Codi de referència
Títol
Data(es)
- 1867-2013 (Agregació)
- [ca.1862]-2010 (Creació)
Nivell de descripció
Fons
Volum i suport
- 3 m lineals:
. 14 capses amb documentació biogràfica. [1 – 14]
. 8 capses de documentació musical (partitures). [C1 – C8]
. 2 capses (parcials) amb correspondència. [E2, E3]
. 5 capses amb fotografies. [F2, F3, F4, F8, F9]
. Documentació a la Planera. [1.8]
. 741 fotografies (fotografies, retrats, reproduccions...).
. 33 Plaques de vidre.
. 77 negatius.
. 385 partitures.
. 1488 documents de correspondència.
. Correspondència rebuda 141 documents.
. Correspondència enviada 32 documents.
. Correspondència entre tercers 1.315 documents.
. 62 objectes descrits al programari Museum Plus.
Àrea de context
Nom del productor
Institució arxivística
Història arxivística
El fons fou conservat pel productor fins a la seva mort el 1916. Després de la defunció de Granados i la seva esposa tot el seu patrimoni, inclosa la documentació, passa a mans dels seus hereus i el tutor d’aquests, Luis Carrera.
La seva filla Natalia i el seu espòs, el Dr. Antoni Carreras, es fan responsable del fons, el conserven i inventarien. En dipositen una part al Museu l’any 1984 (el fons anava acompanyat d’un inventari exhaustiu i ordenat per carpetes). Una part del fons va ser donada a la Biblioteca de Catalunya.
En última instància és el nét Antoni Carreras Granados qui es fa càrrec de la documentació restant, encara en mans de la família.
Fa dos lliuraments més els anys 1991 i 1993. Amb la seva defunció l’any 2013, el museu en rep una nova donació, per testament.
El novembre de 2015 Isabel Granados i Llimona, néta del compositor lleidatà, fa donació del diari manuscrit de Granados al Museu.
Origen de l'ingrés o de la transferència
Donació
Àrea de contingut i estructura
Abast i contingut
El fons conté la documentació generada i aplegada per Enric Granados i la seva família. Hi trobem documentació personal (documents notarials i acadèmics, agendes i diaris personals), documentació familiar (inclou documents de diferents familiars com la dels seus pares Calixto Granados i Enriqueta Campiña i els seus fills) i documentació relativa a l’Acadèmia Granados. La documentació produïda en funció de la seva activitat professional com a músic i pedagog és destacable tant pel nombre de documents com pel seu contingut.
Es conserva documentació de diferent mena: partitures (obra pròpia, manuscrits i edicions i amb anotacions personals); hemeroteca relativa a concerts i esdeveniments musicals (a nivell personal i de l’acadèmia); ampli i interessant epistolari que recull la diversitat de relacions que Granados va mantenir en els diversos àmbits de la cultura i la societat tant catalanes com estrangeres; nombroses fotografies personals i familiars i moltes imatges dedicades de personatges coetanis del món de la música i la cultura.
Cal destacar, per exemple, la partitura manuscrita de l’orquestració de Goyescas, el reglament de l’Acadèmia Granados, el Método teórico práctico del pedal (diversos exemplars manuscrits i editats) o l’abundant documentació relativa a la mort del mestre i a l’impacte d’aquest succés en la família i el món artístic.
Valoració, destrucció i programació
Ingressos
Sistema d'organització
El Quadre de classificació d’aquest fons és aquest:
-
Activitat personal i familiar
01.01 Activitat personal -
Documents identificatius
-
Administració del patrimoni
-
Relacions personals i familiars
-
Memòries, diaris i agendes
01.01. Activitat familiar -
Activitat professional
02.01 Activitat jurídica
02.02 Activitat artística -
Activitat creativa i lleure
03.05 Col·leccionisme -
Relacions externes
04.01 Correspondència rebuda
04.02 Correspondència enviada
04.03 Correspondència entre tercers- Activitat de representació
06.02 Projecció pública- Notes biogràfiques
- Entrevistes
04.Homenatges,commemoracions i distincions - Obsequis i dedicatòries
- Invitacions
- Recursos d’informació
07.01 Obra aliena (originals)
07.03 Monografies
07.04 Publicacions periòdiques
07.05 Documentació impresa
07.06 Reculls de premsa
- Activitat de representació
Àrea de condicions d'accés i ús
Condicions d'accés
Lliure accés.
Condicions de reproducció
Lliures de drets; cal esmentar els dipositaris del fons: Museu de la Música de Barcelona.
Idioma del material
- anglès
- català
- espanyol
- francès
Escriptura dels documents
Nota sobre les llengües i escriptures
Característiques físiques i requeriments tècnics
El fons presenta en general un bon estat de conservació tot i que hi ha suports que presenten deteriorament. Aquest és el cas d’algunes partitures (manuscrites i impreses), plaques de vidre i fotografies.
Instruments de descripció
Es poden consultar els fons a http://arxiu.museumusica.bcn.cat.